Kilini Mt, Hionodromiko Zirias-Pr.Ilias 2259m ( Κυλλήνη Ζήρεια Πρ Ηλίας )

Photo ofKilini Mt, Hionodromiko Zirias-Pr.Ilias 2259m ( Κυλλήνη Ζήρεια Πρ Ηλίας ) Photo ofKilini Mt, Hionodromiko Zirias-Pr.Ilias 2259m ( Κυλλήνη Ζήρεια Πρ Ηλίας ) Photo ofKilini Mt, Hionodromiko Zirias-Pr.Ilias 2259m ( Κυλλήνη Ζήρεια Πρ Ηλίας )

March 16, 2018
March 2018

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

Κυλλήνη Όρος,
Χιονοδρομικό Κέντρο-Λούκι Πορτών-Προφήτης Ηλίας 2259μ.-Λούκι-Χιονοδρομικό Κέντρο

Διαδρομή Ορειβατικού ski στο Όρος Κυλλήνη. Εφ' όσον υπάρχει αρκετή χιονοκάλυψη και χρησιμοποιώντας ως αφετηρία το Χιονοδρομικό, το Βουνό προσφέρεται για πληθώρα διαδρομών ορειβατικού ski. Στην παρούσα καταγραφή αποτυπώνεται ανάβαση στην δεύτερη ψηλότερη κορυφή του βουνού, Προφήτης Ηλίας ( 2259μ ). Για την ανάβαση ακολουθείται το Λούκι των Πορτών που ξεκινά από το καταφύγιο Β' Ζήρειας. Η έξοδος από αυτό, πραγματοποιείται από παραλλαγή της κλασσικής διαδρομής με παρακλάδι προς τα ΝΔ. Για την κατάβαση επιλέγεται έτερο λούκι, παράλληλης χάραξης με το προαναφερθέν. Στο συγκεκριμένο λούκι συνήθως παρατηρείται καλύτερη ποιότητα χιονιού, ενώ συγχρόνως καταλήγει στο ίδιο ακριβώς σημείο, στο κεντρικό οροπέδιο. Όπως μπορεί να διακρίνει κανείς στο υψομετρικό προφίλ, η διαδρομή δεν παρουσιάζει εναλλαγές στις υψομετρικές διακυμάνσεις και έτσι ξεκινάμε με φώκιες από την αρχή της διαδρομής και τις αφαιρούμε στην κορυφή. Από την τελευταία ακολουθεί απρόσκοπτη σχεδόν κατάβαση.
Η συγκεκριμένη χάραξη μπορεί να ακολουθηθεί και πεζοπορικά. Αφορά πάντως πεδίο με χιονοκάλυψη. Σε στεγνό πεδίο, οι αποκλίσεις της χάραξης των μονοπατιών και χωματόδρομων δεν απέχουν πολύ από το ίχνος της παρούσας.

11.8 χλμ / +900μ / -900μ.

Γρηγόρης Τζομάκας

Diaselo

Διάσελο σε υψόμετρο 2165μ. Αποκτούμε πρώτη φορά οπτική επαφή με τον όγκο του Προφήτη Ηλία. Στοχεύουμε υσουψώς την Βόρεια ράχη.

Dromos Traversa

Τραβερσάρουμε όγκο ήσσονος κορυφής από τα ανατολικά. Στοχεύουμε ίχνος δρόμου που κατευθύνεται Ν-ΝΔ.

Hionodromiko Kentro Zirias

Chalet Χιονοδρομικού κέντρου Ζήρειας. 1500μ. Μικρός συρόμενος αναβατήρας.

Katafigio B Zirias

Καταφύγιο Β' Ζήρειας ( Δ. Λούκισας ). Υψόμετρο 1680μ. Διαχειριζόμενο από τον Εος Κορίνθου. Το μονοπάτι με σήμανση συνεχίζει λίγο ψηλότερα και παράλληλα με την κοίτη του ρέματος. Με ορειβατικό ski κινούμαστε επί της κοίτης.

Luki I A

Luki I B

Σημείο εντός του λουκιού των Πορτών. Με ορειβατικό ski παραμένουμε εντός της κοίτης. Στην διχάλα κρατιόμαστε εντός του λουκιού που στρέφεται δυτικά. Εναλλακτικά ακολουθούμε την κλασσική διαδρομή πρός τα νότια, ανεβαίνοντας πλαγιά.

Luki I Εxodos

Έξοδος της παραλλαγής του Λουκιού των Πορτών. Συνεχίζουμε προς τα δυτικά σε ρηχή ρεματιά με ηπια ανηφορική κλίση.

Luki II A

Σημείο στο λούκι. Ήπια κλίση.

Luki II B

Luki II Εxodos

Άνω είσοδος-έξοδος Λουκιού. Σχετικά απότομη σύντομη είσοδος.

Arhi Monopati

Μονοπάτι με σήμανση που οδηγεί στο καταφύγιο και στην συνέχεια στις Πόρτες.

Ahno Monopati

Μονοπάτι σε εύκολο πεδίο επί οροπεδίου. Θέα προς την Β-ΒΑ πλευρά της Μεγάλης Κυλλήνης. Συνεχίζουμε προς τα ΝΔ και διασχίζουμε μικρό ρυάκι.

PictographCar park Altitude 0 ft

Parking Hionodromiku

Parking χιονοδρομικού Κέντρου Ζήρειας. Για την διαδρομή ξεκινάμε επί του οροπεδίου με κατεύθυνση δυτική. 1500μ.

Plagia Katavasis

Πλαγιά κατάβασης από τον Προφήτη Ηλία. Κλίση 30 μοίρες περίπου. Στο κάτω τμήμα της πλαγιάς στοχεύουμε το διάσελο, με σκοπό να αποφύγουμε το χαμηλό της λάκκας στην βάση της πλαγιάς.

PictographSummit Altitude 0 ft

PrIlias I

Βόρεια κορυφή Πρ. Ηλία, Κούκος. Άγνωστο ακριβές υψόμετρο.

PrIlias III 2257m

Νότια κορυφή Προφήτη Ηλία. Υψ.Στύλος Γυς. Υψόμετρο 2257μ.

PrIlias II 2259m

Μέση κορυφή Προφήτη Ηλία. Κούκος. Χάρτες αναφέρουν υψόμετρο 2259μ.

Rahi

Κινούμαστε παραπλεύρως της ράχης με φώκιες, κερδίζοντας ύψος. Εαν η κατάσταση του χιονιού δεν το επιτρέπει παραμένουμε επί της ακμής της ράχης

Stani

Εκτενής Στάνη σε υψόμετρο 1570μ. Οι γραμμές των δυο λουκιών που ακολουθήθηκαν στην διαδρομή ενώνονται σε αυτό το σημείο. Από το σημείο αυτό ξεκινά σηματοδοτημένο μονοπάτι προς τα νότια.

Trakterodromos

Τρακτερόδρομος επί του οροπεδίου. Τον ακολουθούμε προς τα ΝΔ μέχρι διασταύρωσης και Στάνης.

Vasi Lukiu

Βάση Λουκιού. Κατευθυνόμαστε προς την ορατή στάνη, ακολουθώντας κτηνοτροφικά μονοπάτια σε ομαλή πλαγιά με αραιή βλάστηση.