Jaram-Gvozdac-Ledenice-Ski tour

January 4, 2021
January 2021

near Kopaonik, Central Serbia (Serbia)

Odlicna tura za sticanje kondicije i prve turno korake na Kopaoniku. Preduslov za ovu turu je da bude dovoljno sneznog pokrivaca jer su vezne staze kojima se krecemo zarpavo makadamski putevi i posuti grubim kamenjem. Tura krece od dobro poznatog ski bifea Jaram. U blizini Jarma se nalazi veliki parking, tako da se sve jednostavno. Turu krecemo u ski modu i na skijama idemo veznom stazom Jaram-Gvozdac (19). Porebno je prepreciti preko staza 19 (Gvozda) i doci do tacke "Uaz na stazu prema Beloj Reci", inace mesto na kome je nekada bilo polaziste ski lifta Ledenica. Potreban je krajnji oprez prilikom tokom skijaske sezone. Ovde vrsimo tranzciju iz ski u turno mod i krecemo u uspon koji obicno traje nekih 45min. Ovo je i najtezi deo ove ski ture. Ovo je inace stara vezna staza koja je spajala staze Bela Reka i Gvozdac. Staza vodi kroz lepu cetinarsku sumu i zavrsava se dolaskom na medjustanicu nove gondole Brzece-Mali Karaman. Turu nastavljamo pravcem prema Malom Karamanu koja vodi dobro vidljivim putem preko pocetka staze Ledenica. Nakon dolaska na Mali Karaman skrecemo prema vrhu staze Karaman (Popularno nazvanoj Jaram) i vrhu Vucak. Ovde je moguce izbeci tranziciju i odklizati na kozama par stotina metara. Ova ski tura vodi ka vrhu Vucak gde je moguce popeti ovaj vrh u vidu velikih kamenih gromada inace veoma karakteristicnih za ceo Nacionalni Park Kopaonik. U podnozju vrha potrebno je odloziti skije i popeti se uz stene sa kojih se pruza jedan od najlepsih pogleda ka Gobelji, Pancicu u prvom redu, a onda i 360 pogled na Rtanj, Midzor, Suvu Planinu, Saru, Prokletije... Nakon Vucka vrsimo tranziciju i krecemo prema stazi Karaman. Turu se zavrsava na istom mestu gde smo i poceli kod ski bifea Jaram gde mozete da napravite pauzu uz cuvene ustipke ili gibanicu.

Napomena: Turno skijanje je aktivnost koja se izvodi van uredjenih skijaskih terena. Potrebno je znanje, iskustvo, fizicka spremnost i navigacione vestine. Takodje morate da imate ispravnu turno opremu, adekvatnu garderobu, navigacione uredjaje, tecnost i hranu. Na ovu ski turu idete na svoju odgovornost.

Bela reka

Staza Bela reka

Jaram-Start

Jaram-Gvozdac-Ledenice

Mali Karaman

Ulaz u stazu prema Beloj reci