Fontfreda i Valletes per canal

April 3, 2018
April 2018

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Sortida des de l'estació de Porté Puymorens, La Vinyola. Pugem per la pista i al final del telecadira seguim per el fons de la vall fins deixar el Fontfreda a l'esquerra. Allà veiem les amples canals que pugen al Cim i una mica mes a l'esquerra una petita que es la que prenem (veure foto).

La canal puja directament als plans entre el Fontfreda i les Valletes. Molt a prop dels Orriets. Te una pendent mitja (des de on ens vam posar els grampons) de un 44.5%. Amb zones una mica superiors.

Nosaltres vam trobar una neu excel·lent i algun tram una mica mes dur. Si la neu es molt fonda o molt glaçada pot ser problemàtic. Piolet necessari.

Després volta senzilla seguint la carena, ja amb esquís cap a els Pics de les Valletes i baixada per el Pla de l'Orri de la Vinyola i per sota el Pic de la Mina cap a l'estació.

Fàcil de continuar cap el Fontnegre o fer el Pic de la Mina però no ho vam fer per falta de temps.