Flega, Dromos-Mavrovuni 2049m ( Μαυροβούνι )

Photo ofFlega, Dromos-Mavrovuni 2049m ( Μαυροβούνι ) Photo ofFlega, Dromos-Mavrovuni 2049m ( Μαυροβούνι ) Photo ofFlega, Dromos-Mavrovuni 2049m ( Μαυροβούνι )

December 2, 2017
January 2017

near Miliá, Epirus (Greece)

Φλέγγα, Δρόμος-Μαυροβούνι 2049μ-Δρόμος

Σύντομη διαδρομή Ορειβατικού ski, στην ομώνυμη κορυφή του Μαυροβούνίου. Επισημαίνεται πως η ψηλότερη κορυφή του Μαυροβουνίου είναι η Φλέγγα ( η οποία εντοπίζεται δυτικότερα) . H διαδρομή απευθύνεται μόνο σε όσους διαθέτουν γνώσεις ασφαλούς κίνησης σε χειμερινό πεδίο με ορειβατικό ski. Ανάλογα με το ύψος της χιονοκάλυψης ή την ποιότητα του χιονιού, τμήμα της διαδρομής μπορεί να τροποποιηθεί.
Περιγραφή :
Ξεκινάμε από σημείο του επαρχιακού δρόμου Μέτσοβο-Γρεβενά σε υψόμετρο 1460μ. Κατευθυνόμαστε βόρεια και εισερχόμαστε σε ρεματιά με ήπια πλαγιά στα δυτικά της. Δίνουμε προσοχή αποφεύγοντας κατάλοιπα συρμάτινης περίφραξης. Ακολουθώντας την ρεματιά, ανεβαίνουμε την ήπια πλαγιά στα βόρεια. Σύντομα προσεγγιζουμε φυσικό μπαλκόνι και αποκτούμε θέα από ψηλά στην κοιλάδα πίσω μας ( 1565μ. ). Συνεχίζουμε με βόρεια κατεύθυνση και φτάνουμε στην βάση ( 1700μ ) της σχετικά απότομης νότιας πλευράς της ανώνυμης κορυφής 1970 Μαυροβουνίου. Η νότια αυτή πλαγιά, χαρακτηρίζεται από μέτρια κλίση αλλά και παράλληλες κάθετες ρεματιές. Διαλέγουμε την πορεία που μας εξυπηρετεί, και κερδίζοντας ύψος, φτάνουμε σε εκτενές πλατό με αλλεπάλληλα οροπέδια, ( υψόμετρο 1920μ ). Κατευθυνόμαστε ΒΔ σε πολύ ήπιες κλίσεις και διανύοντας την απόσταση, φτάνουμε στην νότια και σχετικά στενή ράχη του Μαυροβουνίου. Ανεβαίνοντας την, εύκολα φτάνουμε στην ομώνυμη κορυφή του Μαυροβούνίου 2049μ, τρίτη υψηλότερη κορυφή του βουνού. Από την επίπεδη κορυφή, αποκτούμε εξαιρετική θέα στην καρδιά της Βάλια Κάλντα. Αφαιρώντας τις φώκιες, επιστρέφουμε από την ίδια χάραξη - αντιμετωπίζοντας μικρο-προβλήματα επίπεδων εδαφών ( που δεν ευνοούν την κατάβαση με ski ), μέχρι το πλατό πάνω από την νότια πλαγιά ( 1920μ ). Από το σημείο αυτό ουσιαστικά αρχίζει η κατάβαση μας με ski μέχρι και το σημείο αφετηρίας, τον δρόμο. Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε με πλήρη χιονοκάλυψη από τον προαναφερθέντα δρόμο.

Συνολική απόσταση: 8.3 χλμ.
Θετική υψομετρική: +770μ.

Επισημαίνεται πως η Βάλια Κάλντα ( Θερμή Κοιλάδα στα Βλάχικα ), περιβάλλεται από 4 διακριτούς ορεινούς όγκους, οι οποίοι και κατηγοριοποιούνται σαν διαφορετικά βουνά: ΒΔ εντοπίζεται το Αυγό ή Λύγκας, με μέγ. υψόμετρο 2177μ., ΒΑ η Πυροστιά με μέγ. υψόμετρο 1966μ, Ν η Φλέγγα με μέγ.υψόμετρο 2157μ και Α η Μηλιά με μέγ. υψόμετρο 2159μ.

Balkoni

Μικρό φυσικό μπαλκόνι σε υψόμετρο 1565μ, με όμορφη θέα προς νότο και δυτικά.

Διάσελο μεταξύ κορυφής Μαυροβουνίου και ανώνυμης κορυφής στα ανατολικά. Υψόμετρο 1980μ

Επαρχιακός δρόμος Μέτσοβο-Γρεβενά. Σταθμεύουμε στην άκρη του δρόμου όπου είναι δυνατόν. 1460μ. Αρχίζουμε την διαδρομή παράλληλα στην ρεματιά και την ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση.

Ipia Plagia

Ηπια πλαγιά μεταξύ της ρεματιάς και της βάσης της νότιας πλαγιάς. 1650μ

Mavrovuni 2049m

Μαυροβούνι 2049μ, τρίτη ψηλότερη κορυφή της Φλέγκας. Όμορφη θέα στην καρδιά της Βάλια Κάλντα.

PictographTree Altitude 0 ft

Monahiko Robolo

Χαρακτηριστικό ρόμπολο στην τραβέρσα για το διάσελο. 1960μ. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση ΒΔ.

Notia Plagia

Η νότια γυμνή πλαγιά της κορυφής 1973 Μαυροβουνίου. Διάσπαρτα ρόμπολα. Όμορφη θέα. 1700-1850μ.

Notia Rahi Mavrovuniu

Ράχη με διάσπαρτα βράχια που οδηγεί στην επίπεδη κορυφή του Μαυροβουνίου.

Μικρό οροπέδιο-πατάρι στην κορυφή της ρεματιάς. 1560μ

Plato

Αλεπάλληλα μικρά επίπεδα οροπέδια, 1910μ. Για την ανάβαση συνεχίζουμε με κατεύθυνση ΒΔ.

Πλατιά ράχη παραπλεύρως βαθιάς ρεματιάς

Ρεματιά με ήπια πλαγιά στα δυτικά της. Ίχνη περίφραξης. την διανύουμε με βόρεια κατεύθυνση.

Βάση της νότιας πλαγιάς της κορυφής 1970 Μαυροβουνίου. Χαράσουμε πορεία ανάβασης και κατάβασης όπως μας εξυπηρετεί, ανάλογα με το ύψος της χιονοκάλυψης και την ποιότητα του χιονιού.