Elbrus

39 minutes
June 8, 2019
June 2019

near Terskol, Кабардино-Балкария (Россия)

Ascensió a l'Elbrus, amb esquís fins al cim, i gran descens aprofitant la molt oportuna nevada d'un dia abans.

Durant els dies previs fem (i desfem) trams parcials de la ruta, finalment agafem tota mena de remuntadors (antieconòmics del tot!) i aprofitant el bon temps, i la nevada del dia abans, fem de l'ascensió final un passeig amb esquís cap al cim. Aquesta ruta evita totes les dificultats (no hi ha esquerdes i no hem vist ni rastre de cap allau), només hi ha un curt tram, equipat amb un passamà o "cable de vida", una mica complicat (segurament evitable però el fet de seguir per on va tothom et porta allà). El track composat a base dels diferents trams fets des del final del 2on tram del telefèric, o estació Mir, i amb prou neu (més o menys dolenta depenent dels dies) per anar amb esquís està a

Avui (8/6/19) també aprofiten l'ocasió una gran quantitat d'alpinistes (de tots nivells) que s'estaven per la zona i que fan que avui sigui una ruta molt concorreguda.

els excursionistes que ens segueixen marquen el pla camí que hi arriba

Elbrus 5642m

darrers passes i cim

de nou al coll

els excursionistes marquen el flanqueig de la pala final que porta al cim

diferentes vistes del tram superesquiador del descens