Comapedrosa pel refugi del pla de l' Estany i baixada per la canal de l'Alt

Photo ofComapedrosa pel refugi del pla de l' Estany i baixada per la canal de l'Alt Photo ofComapedrosa pel refugi del pla de l' Estany i baixada per la canal de l'Alt Photo ofComapedrosa pel refugi del pla de l' Estany i baixada per la canal de l'Alt

April 9, 2017
April 2017

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Viewed 2041 times, downloaded 74 times

Moooolt bona sortida que només s'ha d'afrontar en bones condicions de neu.
900 metres de baixada de canal directes, S3 amb algún tram de S4, màxim 45 graus, però prou ampla per no patir.
Per arribar al començament de la ruta haurem d'anar fins a Arinsal, un cop passem el primer túnel girem a la dreta i tirem fins que s'acaba la pista.
Començem caminant pel gr i sense entrar al sender, continuem per camí fàcil, pasarem al cap de poc per la borda i la font de la Coruvilla i seguirem pujant còmodes pel camí, això si sempre amunt.
A la cota 2.000 més o menys posem pells, ( ja era hora ) i continuem fins al refugi del Pla de l'Estany que el voragem i ens enfilem per darrera seu per una pala fàcil, continuem progressant direcció nord i pugem un parell de pales més fins a arribar al circ de Baiau, allà girem a l'esquerre i pugem al capdemunt de la collada del forat dels Malhiverns amb un caràcter més alpí ja.
D'aquí girem a l'esquerre i enfoquem els últims 100 metres de desnivell per una pala petita que està més regelada, uns posen ganivetes i uns altres esquís a l'esquena i amunt.
Una aresta fàcil i maca ens deixa al cim.
DESCENS: baixem cap a l'oest a buscar un coll i ens tirem cap a l'esquerre cap a la canal de l'Alt. En algún tram la pendent supera el 40 graus però és baixa molt bè, desaconsellable totalment amb neu dura o inestable ja que no tens massa escapatòria.
Un cop a baix desfem el recorregut de pujada fins el cotxe.

Nota: tambè s'anomena la canal de Joan Canut en memòria a aquesta persona que i va perdre la vida en un allau.

a mitja canal

Inici descens per la canal de l'alt o 'Joan Canut'

Inici

cim del Comapedrosa, 2.942

Comapedrosa

collada del forat dels Malhiverns

Capdemunt de la segona pala