Circular Juclar Fontargent

February 13, 2022
February 2022

near Incles, Canillo (Andorra)

La clàssica circular Juclar-Fontargent amb esquis.

Llarga però fàcil, disfrutarem d'un màgnific dia d'esqui per uns paratges salvatges i solitaris.

Aparquem el cotxe a l'inici de la carretera d'Incles, on calçem els esquis. Els primers 2,5 km seràn per la mateixa carretera, fins al fons de la vall, on agafarem el camí de Juclar.
Fins al refugi seguirem el cami d'estiu.
Des del refugi, creuarem els 2 llacs per enfilar-nos fins a la collada de Juclar. Aquí treiem les pells per iniciar les primeres baixades.
El primer tram, fins l'Etang de Joclar, no presenta cap dificulat. Bordejarem l'Etang per l'esquerra per iniciar el segon tram de la baixada : uns 150 metres amb una pendent pronunciada. En cas de trobar la neu gelada, poden arribar a ser necessaris els crampons. Creuem l'Etang de l'Estagnol i baixem encara uns 50 metres, abans de tornar a posar les pells per atacar, ple Oest, la pujada cap a l'Estany de Fontargent. Arribats a l'Estany, girem cap al SUD, travessem l'estany i seguim fins la collada de Fontargent.
A la collada, ja podem guardar les pells i començar la baixada. Al fons de la Vall d'Incles, només faltarà recorre la carretera a pas de patinador per concloure una magnífica jornada.