Circular al Puig Pedrós de Lanós

1979
February 26, 2014
February 2014

near Porté-Puymorens, Languedoc-Roussillon (France)

Sortim del Coll de Pimorent i enfilem per la vall de la Coma d’en Garcia fins a la Portella d’en Garcia. Des de el coll es veu l’evident canal central del Puig Pedrós de Lanós on ens dirigim. Pells fora i baixem per la vall flanquejat just per sota del Roc Gròs de Coma d'Or per anar-nos acostat a la base de la canal, neu crosta i després d’alguna sifonada tornem a posar pells i enfilem cap a l’inici de la canal on carreguem esquís a l’esquena. La canal no presenta cap dificultat, la neu es prou dura com per no enfornsar-nos molt i poder avançar amb rapidesa. A dalt, just a sota la sortida on la canal s’aplana hem trobat una bona placa ventada que esquivem per la dreta grimpant algun roc. Deixem els esquis a la sortida de la canal i acabem de pujar a la punta nord. Retornem als esquís i enfilem la pala cap avall, la neu es prou bona i es deixa remenar, sobretot quan agafem uns tubs i pales després del primer replà. De seguida anem flanquejant per sota del Coma d’Or i tornem a posar-nos les pells per remuntar fins a la Portella de Lanós. Seguim baixant per tubs i planúries ara ja amb neu pastetes , passem pel refugi de Cortal Rossa i seguint la pista anem retornant cap al Coll de Puimorens. Passem per la zona força exposada de sota la Serra de les Lloses on sembla que ja hagi baixat tot, per si les mosques no ens encantem i després d’una bona remada arribem al cotxe.