Certascan a Pleta Colomera (2/2)

April 23, 2018
April 2018

near Tabescán, Catalunya (España)

22-04-2018. Sortim del Refugi de Certascan a les 7:30 h perquè les temperatures són altres. Creuem el llac de Certascan pel mig, encara prou gelat i estable. A l'extrem del llac seguim a l'esquerra, primer pala ampla, després tub i després pala ampla fins sota el Certascan Nord. El camí habitual és anar fins al coll entre el Certascan i el Certascan Nord i arribar al Nord per l'esquerra, però ara hi havia una congesta important en aquest coll i decidim anar fins al Pas de l'Os, a la dreta del Certascan Nord. Allà deixem els esquís i seguim la carena cap a l'esquerra amb grampons fins al Certascan Nord. Carena practicable i bé. Tornem al Pas de l'Os, i el baixem amb els grampons posats el primer tram per gel, però de seguida posem esquis i flanquegem fins al Coll de Montabona A partir d'aquí, baixada disfrutona encara amb molt bona neu fins a l'Estany Blanc on tornem a posar pells fins al segon cim del dia, el Lleia, on arribem amb esquis als peus. Del Lleia a la pista, esquiada molt franca, per pales maques, però amb neu més pastosa ja. De l'aparcament, ara encara amb neu, fins on havíem aparcat els cotxes, primer tram amb esquis i després porteig de 5-10 min.

PictographMountain hut Altitude 7,461 ft

Espectacular el menjar i l'acolliment del guarda, l'Agustí.