Beret, Tuc der Òme, Baguerge

February 26, 2022
February 2022

near Baguerge, Catalunya (España)

Sortim de Beret per la pista de l'esquerra. Comencem remant i anem alternant esquí i remar fins que posem foques. El camí del bosc el trobem amb la neu justa per trampejar amb esquís, però està justet. Pujada per la vall flanquejant a mitja alçada, nosaltres amb ganivetes per seguretat. Del fons de la vall al cim, itinerari més agraït i fàcil.
He posat moderat, per la llargada de la sortida, no per la dificultat tècnica. Una altra opció és anar a buscar la carena fins al cim pel coll de la dreta, més llarg però més fàcil.
Baixada per gaudir, amb pala inicial, i anar buscant el pas més evident. En algun moment hem hagut de sortir del torrent i esquivar-lo per la dreta perquè hi havia un salt d'aigua. Una vegada a la pista, anem treient i posant esquís per falta de neu. Si hi hagués neu és una pista prou esquiable, excepte algun tros de remada.
A partir del pas canadenc nosaltres ja posem esquís a l'esquena, queda 1'5 km fins a Baguerge.