Bella Tola - refugi Turtmannhutte - Brunegghorn - refugi Tracuit

Photo ofBella Tola - refugi Turtmannhutte - Brunegghorn - refugi Tracuit Photo ofBella Tola - refugi Turtmannhutte - Brunegghorn - refugi Tracuit Photo ofBella Tola - refugi Turtmannhutte - Brunegghorn - refugi Tracuit

April 6, 2017
April 2017

near Saint-Luc, Canton du Valais (Switzerland)

Sortim de les pistes d¡esqui de Saint Luc (24€ remontes) i pugem fins a Bella Tola, baixem per la pista fins trobar un pal indicador per anar al Bordepass, aqui nosaltres aprofitem una bona baixada i despres remuntem fins el pas. Des de el Borderpass anem flanquejant en lleu baixada, un pel enrevessada (itinerari marcat amb pals) per anar a trobar una pista que ens fa baixar fins la vall que ve de Gruben. remuntem fins trobar la presa i des d'allà ja veiem al capdamunt el refugi de Turtmannhutte.
L'endemà sortim del refugi en direcció SE on ja es veu l'anomenat couloir Barrloch que remuntem amb els esquis a l'esquena.Un cop a dalt entrem a la glacera Bruneggletscher, des d'on ja veiem el nostre objectiu el Brunegghorn de 3.833 m, anem pel mig de la glacera força suau i ens dirigim a un collet secundari que queda a la dreta del cim( zona amb esquerdes) A l'arribar al collet pugem a peu fins el cim.
Baixem per la gelera decantan-nos cap a l'esquerra tot passant pel costat d'una aresta rocosa que desemboca ala glacera Turmannglestscher, sota una barrera de seracs. Tornem a possar pells i remuntem per la banda oest amb fort pendent, per sota les parets dels Diablons, fins arribar a un gran plató on ja veurem el refugi Tracuit.