Arinsal - Comapedrosa 2942m (Andorra)

Photo ofArinsal - Comapedrosa 2942m (Andorra) Photo ofArinsal - Comapedrosa 2942m (Andorra) Photo ofArinsal - Comapedrosa 2942m (Andorra)

March 19, 2017
March 2017

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Ruta d'esquí de muntanya per ascendir al cim del Comapedrosa, a 2.942m, que és el sostre d'Andorra.

Des del meu punt de vista potser és la manera més fàcil i amb menys desnivell acumulat pujant. Ens servim dels remuntadors de l'estació d'Arinsal (VallNord) per superar molts metres de desnivell.

Deixem el cotxe al parking que hi ha a l'arribada de la pista de Les Marrades de l'estació d'Arinsal. Allà agafem el primer telecadira de sis per pujar a la base de l'estació. Un cop allà utilitzem dos telecadires més per arribar al punt més alt de l'estació d'esquí.

Un cop hi som calcem les pells i comencem a pujar en direcció a la collada de Sanfonts. Aquest primer ascens és progressiu i relativament fàcil. Una vegada a dalt de la collada treiem les pells per esquiar una canal molt maca fins tornar a reprendre l'ascens. Seguim tranquil·lament per la vall que mena a l'estany Negre, el qual creuem per sobre.

La part final ja són 250m de desnivell fins que assolim el cim. Aquest tram, segons l'estat de la neu, potser és el que té més pendent i el que dificulta més la pujada amb els esquís.

Un cop al cim ens calcem els esquís sense pells i comença la diversió. La Canal del Canut és un descens excel·lent, el qual ens permet baixar 1.000m de desnivell d'una vegada, fins una mica més a baix del refugi del Pla de l'Estany.

A partir d'aquí el descens és més suau, i després d'un o dos quilòmetres ja ens hem hagut de treure els esquís, posar les bambes i seguir fins al poble d'Arinsal a peu.

Nota: el GPS s'ha tornat una mica boig, entre el quilòmetre 3'3 i el 4,4 no hem fet aquestes dues línies rectes, uniu els punts entre aquests dos quilòmetres per seguir el track.

Sanfonts

Comapedrosa 2.942m

Canal del Canut

• Photo of Koni2
    Koni2 Mar 18, 2019

Gracies per la resenya Guillem. Ho hem trobat perfecte i la millor manera de fer el Canut en aquesta época. La canal de Sanfons una meravella també 👌🏻