Argentière - Le Tour (Travessa dels 3 colls)

Photo ofArgentière - Le Tour (Travessa dels 3 colls) Photo ofArgentière - Le Tour (Travessa dels 3 colls) Photo ofArgentière - Le Tour (Travessa dels 3 colls)

13 hours one minute
April 4, 2021
April 2021

near Argentière, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Fantàstica volta clàssica per la zona d'Argentières.

Normalment aquesta ruta comença utilitzant els remontadors d'Argentière, el que permet restar 1000m de D+ i 2h30 al recorregut.

Pujem per la pista de Pierre à Ric. Al final de la pista, després de l'arribada del telecadira agafem un cami a ma esquerra que porta al refugi de Lognan. Quant ja és veu el refugi, abandonem el cami i girem cap a la dreta, direcció E per arribar a la glacera.
Arribats a la cota 2300, ja podem iniciar un curt descens que ens portara a la glacera.
Travessem la glacera en direcció SE fins arribar al peu del col du Chardonet.
Aquí toca cargar els esquis a la motxila i colocar els crampons, ja que la primera part de la pujada és força dreta. Una vegada superat aquest primer resalt tornem a calçar els esquis per acabar la llarga pujada fins al coll.
Ara toca baixar el coll costat Suissa : es tracta d'una canal d'uns 80m força dreta (45-50 graus). Cal preveure una corda d'almenys 30m per rapelar el primer tram que és el mes dret. Segons les condicions de neu, és possible haver de rapelar tambè el segon tram.
Una vegada superada aquesta dificultat, calcem els esquis per baixar pel costat esquerra del Glacier de Saleinaz fins a la cota 3000 aproximadament. Tornem a posar les pells per pujar ple Nord fins a la Fenêtre de Saleinaz.
Per superar el darrers 50m de la collada i arribar al Glacier de Trient caldrà carregar els esquis a la motxilla.
Des del Glacier de Trient ja podem veure el Col Superieur du Tour a 1km direcció NW. Arribats al coll, caldrà destrepar uns 10m per arribar al Glacier du Tour i començar el descens.
Nosaltres hem baixat pel costat dret de la glacera per passar sota el refugi Albert 1er i arribar al poble pel cami d'estiu. Aquesta opció només és valida a finals de temporada si el camí esta sense neu. Sino és el cas és molt complicat i perillos baixar per aquest cami que és molt empinat.
Amb condicions bones de neu és molt millor baixar pel costat esquerra de la glacera com podeu veure en aquest track : https://www.camptocamp.org/routes/45833/fr/col-du-chardonnet-traversee-aiguille-des-grands-montets-le-tour-les-3-cols-