Alt del Griu amb esquís

March 19, 2018
March 2018

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Des d'Encamp ens desviem amb el cotxe cap els Cortals fins arribar prop de la corba on hi ha unes cases just davant el Funicamp però per sota. Avui hi havia molta neu i no hem pogut aparcar, o sigui que em tirat una mica enrera. En qualsevol cas, es tracta de guanyar una mica d'alçada en direcció Est fins agafar la vall d'el Griu, ben marcada i fàcil de reconèixer. Aprofitant la nevada ens enfilem una mica aban, fins aproximadament 2.200 m, on tirem pel mig de la vall en direcció Sud. Aquí ens hauíem de decantar a l'esquerra per anar guanyant la carena. Nosaltres no ho hem fet i ens ha calgut valor i ganivetes per arribar al llom. Seguim une mica la carena per``o aproximadament als 2500 m ens tornem a decantar al Sud per acabar pujant pel mig del tub fins l'inici d'aquest, on la pendent es suavitza i arribem al cim sense dificultat. Hem estat de sort, el temps ha aguantat amb molt bona neu per fer el descens dels gairebé 400 metres de desnivell de tubillo. Però aquí no s'ha acabat, doncs els darrers metres esquivant arbres també han estat divertits.
Es tracta d'un cim amb un molt bon descens amb pendent sostinguda. El qualifico de difícil perquè a part de ser sostingut, crec que amb neus gelades pot ser complicat i per la pendent també caldrà tenir amb compte el risc d'allaus.