3 Tresmils: Maubic, Campbieil i Estaragne

May 22, 2017
May 2017

near Piau Engaly, Occitanie (France)

20-05-2017. Circular. Arribem amb el cotxe fins a la presa de Cap de Long. Flanqueig a peu per sobre la presa amb esquís a l'esquena i neu tova que ens ho permet fer sense grampons. Al final de la presa ens calcem esquís, neu continua i pujada suau fins al primer cim, el Maubic. Del precim al cim, carena amb neu amb bon estat. Baixada espectacular cap a la base del Cambieil.
Tornem a posar pells per pujar al Campbieil per la seva cara nord-oest, és una llàstima no baixar-la perquè promet.
Del Campbieil magnífiques vistes.
Caranegem una mica per calçar-nos els esquís per baixar per la cara est i flanquejar a la dreta cap a l'Estaragne. Posem pells i remuntem al cim, últim tros amb esquís a l'esquena. Des del cim bones vistes de tot el cercle d'on venim.
Saltem amb esquis cap a la cara nord est de l'Estaragne, ruta habitual de pujada. Baixada precària, tot i que havia de ser la millor, perquè la neu està molt tova, hi ha hagut allaus de fusió i sembla un camp de cols. Això sí, quan arribem a la part més baixa gaudim d'un bon tros verge amb neu cremeta!
Ens treiem els esquis on creuem el riu i amb 10 mín, si arrriba arribem a la carretera, on havíem deixat un cotxe.
Cal, doncs, convinació de cotxes o esperar que algú et reculli per tornar a la presa.

Calcem esquí

Precim Maubic

El cim, un pel més amunt. (Vaig oblidar fer el waypoint!) Molt accessible si les condicions de neu són bones.