3 Colls de Núria

1934
March 12, 2020
March 2020

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Dimecres 11 març 2020

Una de les grans circulars que es poden fer a la Vall de Núria, amb 3 grans descensos, 2 a cara nord, la nord del Finestrelles fins Pla de la Beguda i la baixada del Coll de la Torre d’Eina per la Coma de l’infern fins l’Estanyet i el tercer descens a sud total, la baixada del Coll de Noufonts a Núria.

El mes de març comença a ser un bon mes per baixar cares nord, el sol va més alt i ja transforma més la neu a cares nord.

Agafem el segon Cremallera i a les 10 sortim de Núria, un pèl tard, amb un dia de sol esplèndid.
Sortim com si anéssim a fer al Puigmal fins que deixem el camí que ens portaria al Puigmal per la Coma de l’Embut, nosaltres seguim a la dreta buscant el Torrent del Finestrelles (abans d’arribar al torrent hem de treure un cop esquís), la primera idea era passar per la dreta del Roc de Maula per pujar directes al Finestrelles, però veient que teníem que treure esquís un tros (no massa llarg), fem un canvi de plans i anem a buscar la Coma de Finestrelles per pujar al Coll de Finestrelles on es veu tot molt més innivat.

Al Coll agafem la carena fins la Pic de Finestrelles, on també traiem un cop esquís. Total traiem 2 cops esquís per arribar al Pic de Finestrelles, però ja fins a Núria no haurem de tornar a treure esquís.

Al Pic de Finestrelles traiem pells i fem un descens primer amb neu dureta però bona, que després va passant a primavera i la part final amb canvis de neu.

Al Pla de la Beguda posem pells i pugem fins al Coll de Torre d’Eina (Palote final).

Baixada per la Coma de l’infern primer també amb neu dureta i després amb canvis de neu, anem buscant la neu més vella amb color mes fosquet per on es baixar millor.

Tornem a posar pells a l’Estanyet i remuntada fins el Coll d’en Bernat, un cop al Coll pugem un tros cap al Noufons tot buscant poder fer una diagonal sense haver de remar per arribar fins al Coll de Noufons.

Baixada per tota la Coma de Noufons, primer amb molt bona neu primavera i més avall més pesadeta, aquella que baixes amb por de quedar-te clavat i sortir disparat.

Encara arribem a Núria a temps d’agafar el Cremallera de les 15:30.

Si voleu veure més informació i fotografies de la ruta les trobareu al Blog Esquí Montseny