2021.10.22 - Буйново-вр. Виденица-Орлово око-Триград

Photo of2021.10.22 - Буйново-вр. Виденица-Орлово око-Триград Photo of2021.10.22 - Буйново-вр. Виденица-Орлово око-Триград Photo of2021.10.22 - Буйново-вр. Виденица-Орлово око-Триград

October 24, 2021
October 2021

near Buynovo, Област Смолян (България)

Закусихме в хотела, направихме лека подготовка и проверка на машините и стартирахме по предварително утвърдения маршрут. Първата цел беше да се качим до вр. Картала. По средата на краткия път до там се натъкнахме на багер, който беше препречил пътя. Оказа се, че от ВиК правят ремонт на някакви тръби за водосбора, който правят от тази височина. Върнахме се и продължихме по пътя към връх Виденица. За съжаление до този връх не може да се стигне с АТВ. Наложи се да оставим машините в подножието на върха и да се качим пеша по едни стръмни кози пътеки, озорихме се малко, но усилието си заслужаваше. Гледката от върха е неповторима. Следващата ни цел за деня беше „Орлово око“, над с. Ягодина. Преди да се качим на върха и да направим обичайните снимки от панорамната площадка, посетихме хотел Мурсал. Храната и питиетата бяха на ниво, порциите доста големи, всичко беше вкусно и добре приготвено. След обилно хапване и пийване тръгнахме по пътя за „джипове“, който води до върха и панорамната площадка „Орлово око“. Качихме се с лекота, по пътя задминахме няколко джипа с туристи. Разбира се гледката и от тази туристическа забележителност беше зашеметяваща – неземна красота! На връщане минахме през Триград, пътя се вие по билото над „Дяволското гърло“. В самия край на трасето намерихме една изключително приятна отсечка, доста подходяща за подаване на газ – ИЗКЕФИХ се много!